KETONLINE

Kelių eismo taisyklės

Eksperto komentaras: baudos balai nublokš mus į baimės laikus

Vyriausybės siūlymas Seimui keisti baudų už kelių eismo taisyklių pažeidimus sistemą grąžinant baudos balus sukėlė nemenką diskusijų bangą. Vieni ploja rankomis, kad valdžios vyrai pagaliau prasitrynė akis ir vėl prisiminė avaringumo problemas, kiti skeptiškai kraipo galvas, teigdami, kad toks sprendimas būtų ne pats veiksmingiausias.

Įstatymo projektas numato, kad už skirtingai kvalifikuojamus Kelių eismo taisyklių pažeidimus vairuotojams būtų skiriami baudos balai, o per metus surinkus dešimt būtų nuo 9 mėnesių iki metų prarandama teisė vairuoti transporto priemonę. Pradedančiam vairuotojui, kuris neturi dvejų metų stažo, teisė vairuoti būtų atimta surinkus šešis baudos balus. Paskirtų balų galiojimas baigtųsi suėjus metams nuo jų skyrimo dienos, taip pat balai būtų anuliuojami ir atėmus teisę vairuoto transporto priemonę. VRM teigia, kad siūlomu reguliavimu siekia drausminti vairuotojus, kurie pakartotinai daro Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus.

Balų idėja – diskutuotina

Lietuvos automobilių sporto legenda, sporto pedagogas ir Lietuvos kartingo federacijos generalinis sekretorius Valdas Jonušis atsargiai vertina idėją vėl įvesti baudos balų sistemą už KET pažeidimus.

„Visų pirma, labai gerai, kad Vyriausybė atkreipė dėmesį į šią problemą. Dėmesys čia būtinas. Avaringumas – opi problema mūsų šalyje. Tad tikrai turime ieškoti kažkokio sprendimo. Blogiausia būtų nedaryti nieko. Tiesa, Valstybinės eismo saugumo komisijos teiktą pasiūlymą vyriausybei aš vertinčiau ne kaip patį geriausią. Pirmiausia, balų sistema niekaip nepaveiks pačių piktybiškiausių pažeidėjų – jie ir taip važinėja be vairuotojo pažymėjimų. Be to, prisiminkime praeitį. Kažkada mūsų kraštuose veikė panaši balų sistema, bet avaringumo kreivei tokia nuobaudų forma tuomet akivaizdžiai neturėjo įtakos. O svarbiausia, kad dabar siūloma baudos balų sistema mus vėl gražintų į baudimo kultūros laikus“, – pasakoja Lietuvos kartingo federacijos generalinis sekretorius V. Jonušis.

Pasak lenktynininko, tai šioks toks žingsnis atgal, vertinant pagal šio laikmečio vertybių skalę. Kaip ir visur, taip ir eisme, dabar stengiamasi vadovautis tolerancija, tarpusavio supratimu, gero tono ženklu tampa ramus elgesys kelyje. O balų sistema iš europinių vertybių, sąmoningo situacijos vertinimo laikmečio mus vėl nublokštų į baime pagrįsto elgesio modelio laikus.

Daugiau dėmesio reikėtų skirti vairavimo mokymui

Lietuvos kartingo federacijos generalinis sekretorius V. Jonušis pastebi, kad eismo saugumo situaciją būtų galima pagerinti daugiau dėmesio skiriant vairavimo mokymui. Dabar ši sritis yra nepelnytai pamiršta.

„Daug kas sutiks, kad nemažai problemų yra vairuotojų rengimo srityje. Vairavimas – tai ne vien mokėjimas pajudėti iš vietos, pavarų perjungimas. Vairavimas – tai ir atsakomybės suvokimas, saugaus vairavimo principų žinojimas. Tad dalis atsakomybės už pradedančių vairuotojų avarijas turėtų tekti ir juos rengusioms mokymo įstaigoms. O šiais laikais atsekti tam tikrą ryšį būtų gana paprasta. Šiuolaikinės technologijos leidžia nesunkiai nustatyti, kokia vairavimo mokykla paruošė avariją sukėlusį vairuotoją. Tokius duomenis galima analizuoti, sisteminti ir reitinguoti vairavimo mokyklas. Reitinguoti pagal tai, kaip kuri mokymo įstaiga išmokė savo klientus gerbti kitus eismo dalyvius ir aplinkinių gyvybes. Tokia duomenų analizė leistų atsekti ryšį tarp vairavimo mokyklų ir avarijų. Ir tai leistų eliminuoti pačias priežastis suspenduojant licenzijas“, – sako vairavimo pedagogas Valdas Jonušis.

Šaltinis:Delfi.lt

Tagged , , , , ,

Related Posts

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Klausimai ir atsakymai vairuotojams
KET bilietai ir testai - internete ir telefone
Ausinės sveikatospazymos.lt

Paieška
Loading

twitter widget