KETONLINE

Atsakomybė už KET pažeidimus

Pasikeitė mokesčio už automobilio stovėjimą Vilniuje tvarka

Nuo gegužės 1 dienos, už automobilių stovėjimą Vilniuje vairuotojai telefonu gali mokėti tik naudodamiesi sistema „m.Parking“ – siųsdami trumpąsias žinutes SMS (numeriu 1332) arba programėle „m.Parking“, skirta „Android“ ir iOS operacinėms sistemoms.

Iki šiol veikusi mokėjimų sistema, kai buvo reikalingas operatoriaus tinklo lipdukas ant transporto priemonės, iš anksto numatoma kiek laiko stovės automobilis ir nurodomas konkretus miestas nuo gegužės 1 d. išjungta.

Siūlo įsidiegti programėlę

Savivaldybės atstovai pažymi, kad mokant sistema m.Parking nėra išankstinės registracijos, todėl nereikia automobilio žymėti skiriamaisiais ženklais tuo pat metu galima sumokėti už kelis automobilius. Taip pat mokėjimai nuskaitomi kas 12 minučių iki kol automobilis stovi mokamoje vietoje. Tokiu būdu už paslaugą vairuotojai neturėtų sumokėti daugiau nei automobilis stovėjo. Mokėjimų kontrolė vykdoma pagal automobilio valstybinį numerį.

Naudojantis m.Parking, stovėjimui užsakyti numeriu 1332 reikia siųsti SMS žinutę su kodu: Start X AAA000, kur X rinkliavos zona (M – mėlynoji, R – raudonoji, G – geltonoji, Z – žalioji), AAA000 – automobilio valstybinis numeris.

Paslaugai nutraukti numeriu 1332 siunčiama SMS su kodu „Stop“. Tačiau ne visi vairuotojai žino, kad už šias žinutes tenka nemažai mokėti. Vienos žinutės kaina, priklausomai nuo operatoriaus, yra apie 6 euro centai.

Senąją sistemą stabdo dėl trūkumų

Kaip lrytas.lt pasakojo SĮ „Susisiekimo paslaugos“ miesto eismo departamento vadovė Daiva Bucevičienė, mokėjimų per lipdukus sistema turėjo trūkumų, todėl ją nuspręsta išjungti.

Registruojant lipduke nurodytą brūkšninį kodą ir susiejant jį su valstybiniu numeriu, įsiveldavo daug žmogiškų klaidų, o kai praleidžiamas ar suklystama įrašant vieną iš devynių brūkšninio kodo skaitmenų kontrolės metu tokia registracija nebūdavo matoma. Taip pat buvo privalu iš anksto nurodyti planuojamą stovėjimo trukmę, o tai, anot pašnekovės, nepatogu patiems vairuotojams, nes sistema buvo nelanksti.

„Todėl m.Parking buvo sukurta siekiant pateikti lankstų ir patogų būdą sumokėti vietinei rinkliavai už automobilių stovėjimą mobiliuoju telefonu, o sukūrus šią sistemą yra atsisakoma senosios“, – trumpai apibendrino pašnekovė.

Verta pažymėti, kad m.Parking gali naudotis ne tik išmaniųjų telefonų naudotojai. Pastarieji už stovėjimą atsiskaito ne naudodamiesi programėle, o kaip ir anksčiau siųsdami SMS žinutes numeriu 1332. Pasikeitė tik siunčiamos žinutės kodas.

Kaip informavo D. Bucevičienė pagrindinis skirtumas senojo ir naujojo SMS kode – siunčiant senuoju kodu reikėjo nurodyti iš anksto planuojamą stovėjimo trukmę, o tai ne visada buvo patogu vairuotojams (ne visada pavyksta tiksliai susiplanuoti kuriam laikui pastatomas automobilis), o siunčiant naujuoju kodu stovėjimo trukmė nenurodoma – užsakius paslaugą, ją bet kada galima nutraukti siunčiant tuo pačiu numeriu 1332 SMS žinutę su kodu „Stop“.

„Tad jei anksčiau reikėjo iš anksto nurodyti stovėjimo trukmę, ir ją nurodžius ilgesnę, nei stovėjo automobilis, nebuvo galimybės šios trukmės sutrumpinti, dabar įmanoma bet kada nutraukti paslaugos užsakymą ir mokėti už tiek, kiek realiai laiko stovėjo automobilis“, – sistemos privalumus vardino savivaldybės įmonės atstovė.

Taip pat galima paminėti, kad jei vairuotojas antrą kartą stato tą patį automobilį, jo SMS žinutės kodas „supaprastėja“, nes m.Parking sistema „įsimena“ duomenis, tokiu atveju žinutė siunčiama su kodu „Start X“, čia X – rinkliavos zona, o jei nuolat statoma toje pačioje rinkliavos zonoje, tuomet pakanka išsiųsti žinutę su kodu „Start“.

Programėlės pranašumas – akivaizdus

Stovėjimo mokėjimo kontrolė nuo šiol tai bus vykdoma pagal automobilio valstybinį numerį. D. Bucevičienė pažymi, kad dėl dažnai pasikartojančių brūkšninių kodų registracijos klaidų, jau prieš kurį laiką buvo atsisakyta kontrolės tikrinant brūkšninius kodus – apmokėjimai buvo tikrinami rankiniu būdu pagal automobilių valstybinius numerius. m.Parking sistemoje yra sukurtas ir kontrolieriaus darbo įrankis – rinkliavos mokėjimo tikrinimai atliekami su kontrolieriaus programėle.

Planuojama programėlė ir „Windows Phone“ vartotojams, o kol ji nesukurta savivaldybės atstovė siūlo naudotis galimybe užsakyti paslaugą SMS žinutėmis.

Didžiausia problema užmaršiems vairuotojams gali tapti paslaugos stabdymas. Nors m.Parking sistema automatiškai siunčia SMS žinutes apie naudojimąsi paslauga, tačiau tai daro tik kas dvi valandas. Taigi jei vairuotojas pamiršta nutraukti paslaugos užsakymą grįžęs prie automobilio, apie tai jam bus priminta tik praėjus dviems valandoms po užsakymo.

„Jeigu vairuotojas atsisakė priminimo, tačiau pats taip pat pamiršo sustabdyti paslaugos užsakymą, paslauga bus nutraukiama automatiškai pasibaigus pasirinktos rinkliavos zonos mokamam automobilių stovėjimo laikui“, – sistemos taisykles dėstė D. Bucevičienė.

Išmaniųjų telefonų naudotojams viskas gerokai paprasčiau – jie netik kas 12 minučių gauna vadinamuosius „push“ pranešimus apie nuskaitytą sumą, bet ir turi papildomą galimybę m.Parking programėlėje nusistatyti automatinį stabdymą pasirinktu laiku (minučių, valandų tikslumu arba esant poreikiui netgi iki 3 dienų).

m.parking

Tagged , , ,

Related Posts

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Klausimai ir atsakymai vairuotojams
KET bilietai ir testai - internete ir telefone
Ausinės sveikatospazymos.lt

Paieška
Loading

twitter widget